BugHerd tool je nástroj na bug management a spätnú väzbu

BugHerd je nástroj na sledovanie chýb, ktorý umožňuje vývojárom a testerom spolupracovať na identifikácii a riešení chýb. V tomto článku si povieme, na čo presne BugHerd využívame, aké sú jeho prednosti a nedostatky, pre koho je vhodný a aké alternatívy k nemu poznáme.

Predstav si, že si klientovi dodal novú webovú stránku a cítiš sa konečne príjemne a uvoľnene, keď ti  zrazu klient pošle e-mail s problémom. Potom ďalší a ďalší. Potom celá tabuľka s chybami a problémami. Čo je horšie, spätná väzba nie je dostatočne podrobná na to, aby si chyby mohol reprodukovať a vyriešiť. Znie ti to príliš povedome?

Nuž, dobrou správou je, že na tento problém existuje komplexné riešenie. V tomto článku sa budeme venovať prehľadu nástroja, ktorý umožňuje tvojmu klientovi priamo pridať spätnú väzbu na webovú stránku, na ktorej sa chyba objavuje. Podobne ako keď na stránku pridáš sticky note a ty zasa môžeš spravovať všetky chyby prostredníctvom nástenky úloh v štýle Kanban. Tento nástroj sa nazýva BugHerd.

Čo je BugHerd?

BugHerd je cloudový nástroj na zber spätnej väzby a správu chýb pre webové stránky. Prostredníctvom tohto nástroja môžeš zbierať spätnú väzbu od klientov vo forme samolepiacich poznámok (sticky notes) na webovej stránke a sledovať chyby priamo na stránke. Nástroj funguje ako transparentná vrstva na tvojej webovej stránke, ktorú vidíš len ty (firma) a tvoj klient.

Klienti objavia problémy, kliknú a zadajú spätnú väzbu a BugHerd umiestni špendlík, ktorý presne ukáže, kde sa problém vyskytol. Softvér využíva postranný panel na zhromažďovanie spätnej väzby z webovej stránky, ktorá obsahuje podrobnosti o všetkých požadovaných zmenách, snímky obrazovky a technické informácie, ako sú prehliadač, operačný systém, údaje o výberovom zariadení, rozlíšenie obrazovky, hĺbka farieb atď.) a odosiela ich do systému riadenia projektov a úloh v štýle Kanban.

Tento nástroj umožňuje jediným kliknutím zistiť, kde je problém a poskytuje všetky technické informácie na jeho odstránenie. Vďaka nemu je zhromažďovanie a odstraňovanie problémov medzi klientom a vývojárom bezbolestné. Chyby možno okamžite zaznamenať priamo z webovej stránky.

Tento nástroj zjednodušuje zber spätnej väzby z webových stránok a správu chýb. Ty a členovia tvojho tímu môžete nahlásené chyby sledovať na paneli úloh Kanban na paneli projektu. Tento nástroj eliminuje množstvo spätných e-mailov medzi klientmi a vývojovými tímami, čím sa ušetrí veľa času.

BugHerd má aj vizuálnu nástenku úloh, ktorá zobrazuje stav všetkých plánovaných úloh. Členovia tímu môžu vidieť, kto a kedy pracuje na akej úlohe. Pomocou nástroja drag-and-drop môžeš úlohy priraďovať a plánovať.

Kto môže používať BugHerd?

Získať užitočnú a kontextuálnu spätnú väzbu o webových stránkach od netechnických používateľov môže byť ťažké. BugHerd je vhodný pre tímy a jednotlivcov pracujúcich na návrhu, vývoji, testovaní a nasadení webových stránok.

Organizuje hlásenia o chybách a komentáre z testovanej webovej stránky, čo ocenia QA testeri. Na odosielanie chýb a spätnej väzby nie je potrebné otvárať ďalšie softvérové programy, pretože BugHerd je k dispozícii na webovej lokalite počas jej prehliadania.

Digitálne agentúry, ktoré pracujú na marketingových projektoch a projektoch vývoja webových stránok, si pochvaľujú, aké jednoduché je zhromažďovať spätnú väzbu od spotrebiteľov pomocou BugHerd.

Páči sa im, ako jednoducho môžu zhromažďovať pripomienky zákazníkov, ako aj technické informácie potrebné na odstránenie problémov, ktoré sa okamžite pripnú na webovú stránku, kde bol problém nahlásený.

BugHerd tiež zjednodušuje správu veľkého množstva vstupných údajov tým, že odstraňuje nutnosť prehľadávať tabuľky alebo posielať dodatočné vysvetľujúce e-maily.

Interné agentúry alebo oddelenia považujú BugHerd za jednoduchú metódu spolupráce s ostatnými oddeleniami, ktorá im umožňuje rýchlo zhromažďovať vstupné údaje a znížiť počet kôl spätnej väzby potrebných na vyúčtovanie.

Aký úžitok prináša Bugherd pre zainteresované strany (stakeholders)?

  • Programátori – BugHerd poskytuje softvérovým inžinierom všetky technické znalosti potrebné na vyriešenie problému. V dôsledku toho sú oslobodení od žiadania o vysvetlenie.
  • QA lídri a testeri – Umožňuje odosielať chyby a problémy bez toho, aby si opustil hodnotenú webovú stránku. Nie je potrebné striedať programy na testovanie a nahlasovanie bugov. BugHerd organizuje všetko na jednom mieste počas prezerania webovej stránky. Pripni spätnú väzbu k prvku webovej stránky, urob snímku obrazovky alebo nahraj video, priraď ho vývojárovi, pridaj komentáre alebo súbory, pričom zostávaš na testovacej stránke. Ak vieš po nemecky a zaujíma ťa QA testing, aktuálne hľadáme: Automatizovaný tester.
  • Zákazníci a zainteresované strany (stakeholders) – BugHerd umožňuje jednoducho poskytnúť vizuálnu spätnú väzbu k webovej lokalite – stačí ukázať a kliknúť na vygenerovanie poznámky so spätnou väzbou. Na odoslanie spätnej väzby už nie je nevyhnutné snímať snímky obrazovky a čmárať po nich.
  • Projektoví manažéri – Minimalizáciou počtu vstupov, ktoré treba prezerať, toto riešenie zjednodušuje triedenie problémov a pomáha minimalizovať duplicity. Uľahčuje komunikáciu medzi vývojármi a klientmi.
  • Dizajnéri – Môžu jednoducho zhromažďovať vstupné údaje o dizajne, aby zaručili, že webové stránky sú pixelovo bezchybné a zároveň urýchlili vývoj a testovanie chýb nových webových stránok.

Aké problémy ti pomôže BugHerd vyriešiť?

1. Znížiť množstvo úsilia vynaloženého na dokumentovanie problémov a poskytovanie spätnej väzby

BugHerd sa nachádza v hornej časti webovej stránky, čo ti umožňuje jednoducho pripnúť spätnú väzbu na stránku, keď ju vidíš. Na zaznamenávanie pripomienok a chýb nie je potrebné prechádzať do iného softvéru alebo robiť snímky obrazovky. Na stránke, ktorú hodnotíš, BugHerd toto všetko vykoná za teba.

Konfigurovateľná tabuľa úloh je board v štýle Kanban, ktorá pomáha pri sledovaní dokončenia práce. Členom tímu možno prideľovať úlohy, k úlohe možno pridávať komentáre a reportér môže byť upozornený, keď dostane odpoveď.

2. Počas UAT bolo veľa nekonsolidovanej spätnej väzby, duplikovaných informácií a e-mailových reťazcov informácií

Zhromažďovaním všetkých chýb a spätnej väzby na nástenke úloh BugHerd zjednodušuje sledovanie nových a vyriešených problémov. Môžeš tiež umožniť zainteresovaným stranám vidieť pripomienky, ktoré predložili iné zainteresované strany, čo môže pomôcť obmedziť počet duplicitne nahlásených problémov.

Nástenka úloh tiež umožňuje jednoducho zdokumentovať a spracovať všetky pripomienky počas testovania prijateľnosti používateľmi, takže už žiadne tabuľky alebo e-mailové eseje so spätnou väzbou od zákazníkov.

3. Neakceptovateľná spätná väzba, ktorá si vyžaduje ďalšie skúmanie

BugHerd zhromažďuje technické informácie, ktoré potrebuješ, ako napríklad prehliadač, operačný systém a rozlíšenie obrazovky, čím sa odstráni potreba následných kontrol na riešenie problémov a prijatie opatrení v súvislosti so spätnou väzbou.

Pri pripájaní spätnej väzby BugHerd zaznamenáva aj snímku a umožňuje nahrávanie videa, čo je ideálne pre spätnú väzbu týkajúcu sa nefunkčných animácií alebo viackrokových interakcií.

Funkcie BugHerd

Pozrime sa na funkcie nástroja a zistime, čo v ňom nájdeme. Má veľa užitočných funkcií, vďaka ktorým je sledovanie chýb a správa problémov veľmi štruktúrovaná a jednoduchá.

  • Konfigurácia prostredníctvom rozšírenia prehliadača alebo JS Snippetu: Stačí ho nainštalovať ako rozšírenie prehliadača a môžete ho začať používať. Nevyžaduje žiadny kód a nainštaluje sa za menej ako 2 minúty. Na zlepšenie kompatibility prehliadača si môžeš nainštalovať aj snippet JavaScriptu BugHerd. Nástroj môžeš používať na mobilných webových stránkach na zhromažďovanie mobilných snímok obrazovky.
  • Ukáž a klikni na spätnú väzbu: Ak chceš nahlásiť chybu, stačí ukázať a kliknúť na ľubovoľnú časť webovej stránky. Tvoj príspevok bude priamo súvisieť s problémom webovej stránky.
  • Prístup pre hostí: Pomocou prístupu pre hostí môžu klienti a zainteresované strany rýchlo získať prístup k projektu a začať poskytovať pripomienky. Nemusia nič inštalovať ani písať žiadny kód.
  • Nástenka s úlohami: Vďaka nástenke úloh je možné jednoducho informovať tím o tom, čo je potrebné urobiť. Všetky vstupy sa zhromažďujú, aby sa neprehliadli žiadne chyby alebo problémy a aby členovia tímu vedeli, čo sa vyriešilo a čo ešte treba urobiť.
  • Podrobnosti o úlohe: Informácie, ktoré pre teba BugHerd zhromažďuje, uľahčujú riešenie problémov a odstraňovanie chýb. Keď vytvoríš task spätnej väzby (feedback task), do tasku sa uloží prehliadač, operačný systém, adresu URL webovej stránky a snímku obrazovky stránky. Nie je potrebné kontaktovať klientov kvôli ďalším informáciám, pretože všetky sú súčasťou úlohy.
  • Spätná väzba na stránke: Pridaním transparentnej vrstvy na vrchnú časť vašej webovej stránky BugHerd uľahčuje poskytovanie spätnej väzby. Stačí vybrať miesto a pridať úlohu. Miesto spätnej väzby je označené špendlíkom, čo členom tímu uľahčuje kedykoľvek prístup k spätnej väzbe priamo z webovej stránky. Spätná väzba sa zachytáva spolu s technickými informáciami, ktoré pomáhajú replikovať a opraviť akékoľvek chyby alebo problémy.

Integrácie BugHerd

BugHerd sa dá ľahko nainštalovať a nakonfigurovať pomocou rozšírenia prehliadača alebo pridaním javascriptového úryvku na tvoju webovú stránku.

Môžeš ho pripojiť priamo k službám GitHub, Slack alebo Basecamp alebo použiť Zapier na pripojenie k viac ako 1500 aplikáciám, ako sú Trello, Asana alebo Jira. Viac informácií o podporovaných integráciách nájdete v dokumentoch API.

BugHerd výhody

  • Neobmedzený počet projektov: Tento nástroj môžeš používať na ľubovoľný počet projektov.
  • Vizuálna spätná väzba: Vizuálne prekrytie lokality ti umožní presne vidieť, kde sa vyskytuje problém.
  • Spätná väzba na stránke: Na nahlasovanie chýb možno použiť webové stránky používateľov.
  • Flexi nastavenie: Tento nástroj je možné nainštalovať len za niekoľko minút ako rozšírenie prehliadača alebo ako úryvok JavaScriptu.
  • Vizuálny board úloh: Kompletné riešenie na správu chýb na určovanie priorít, priraďovanie, pridávanie termínu plnenia a sledovanie problémov až do ich dokončenia.
  • Jednoduché a prehľadné používateľské rozhranie: Aj keď sú na webovej lokalite stovky tiketov, dá sa v nich ľahko nahliadnuť a vyhľadávať.
  • Automaticky robí snímky obrazovky a informácie: Nie je potrebné uvádzať operačný systém a prehliadač, ktorý používaš. Keď označíš prvok a odošleš problém, informácie o operačnom systéme, prehliadači a selektori sa okamžite zahrnú do podrobností o chybe. Okrem toho sa automaticky urobí snímka obrazovky.
  • Označuj prvky a jednoducho priraďuj úlohy: Nahlasovanie problémov je také jednoduché ako ukazovanie a klikanie.
  • Integrácie tretích strán: Maximalizuj svoj pracovný postup integráciou s populárnymi službami a aplikáciami.
  • Rýchla inštalácia: Inštalácia doplnku BugHerd a vytvorenie projektu trvá menej ako 5 minút. Stačí zadať adresu URL tvojej webovej lokality a to je všetko.

Bugherd nevýhody

  • Mobilné snímky obrazovky sú k dispozícii len pri prémiovom predplatnom.
  • Nemôžeš si prispôsobiť Kanban boardy.
  • Vysoká cena.
  • Zložitý onboarding nových používateľov a ich prechod krokov inštalácie rozšírenia a vytvorenia účtu
  • Bugherd neposkytuje možnosť pridať hlasový záznam alebo krátky záznam obrazovky na uzamknutie spätnej väzby
  • Rozhranie by mohlo byť vylepšené

Bugherd Chrome extension

Rozšírenie Bugherd je rozšírenie prehliadača Chrome, ktoré ti pomáha spravovať hlásenia o chybách a spätnú väzbu. Umožňuje vytvárať, sledovať a kontrolovať chyby, posielať spätnú väzbu vývojárom a dostávať oznámenia o vydaní nových aktualizácií.

Rozšírenie prehliadača a postranný panel BugHerd odosiela kompletné a kontextové informácie z predloženej spätnej väzby alebo chyby (vrátane snímok obrazovky, videa, údajov o prehliadači, OS a selektora CSS), ktoré možno plne spravovať prostredníctvom nástenky kanban na správu projektov a úloh.

Cena:

  • Vyskúšaj BugHerd na 14 dní zadarmo.
  • Plány začínajú od 35 EUR mesačne.

Klikni na Pridať do prehliadača Chrome a začni BugHerd používať ihneď.

BugHerd alternative

1. Marker.io

Tento nástroj ti umožňuje zhromažďovať spätnú väzbu a hlásenia o chybách webových stránok so snímkami obrazovky a technickými metadátami priamo do tvojho obľúbeného nástroja na správu projektov.

Je to ideálna alternatíva k nástroju BugHerd pre vývojárov a agentúry.

Najlepšie nástroje na sledovanie chýb by mali čo najviac uľahčiť nasledujúce činnosti:

  • Zhromažďovať spätnú väzbu od používateľov a hlásenia o chybách nevtieravým spôsobom.
  • Umožniť používateľom čo najvizuálnejší prístup (anotácie, obrázky, text, dokonca aj emotikony…).
  • Ponúkať jednoduchý spôsob komunikácie o riešeniach chýb s klientmi a koncovými používateľmi.
  • Integrácia s obľúbenými nástrojmi PM (Jira, GitHub, Trello…).

Dobré správy: Marker.io to všetko dokáže!

2. NiftyPM

Nifty je platforma na riadenie projektov s vlastným operačným systémom, ideálna na vývojové plány, úlohy, diskusie, dokumenty a správy.

Nifty je komplexný nástroj PM pre:

  • inžinierske tímy,
  • predaj,
  • marketing,
  • vývoj produktov,
  • riadenie klientov,
  • IT oddelenia.

Napriek pôsobivému balíku funkcií Nifty tento konkurent BugHerd neobsahuje nástroj na nahlasovanie chýb a spätnú väzbu – takže budeš potrebovať riešenie ako Marker.io ako doplnok.

Cena začína na 5 USD/mesiac za člena tímu, pričom bezplatná úroveň zahŕňa 2 projekty.

3. Quire

Quire je ďalší nástroj na riadenie projektov pre vývojárske tímy a agentúry, doplnený o Kanban board a množstvo integrácií.

Pomocou Quire môžu tímy vývojárov:

  • Mapovať projekty, zaraďovať ich na časovú os a vytvárať plán.
  • Prideľovať úlohy s podrobnými čiastkovými zoznamami.
  • Monitorovať a prideľovať úlohy na riešenie chýb príslušným členom tímu.

Bohužiaľ, Quire sa nedodáva s nástrojom na hlásenie a sledovanie chýb smerom ku klientovi/používateľovi, takže na to budeš znovu potrebovať ďalší nástroj.

Cena začína na 8,5 USD/mesiac za člena tímu.

4. Backlog

Backlog je platforma na správu kódu a sledovanie chýb. Backlog obsahuje aj nástroj na riadenie projektov, Kanban board a kontrolu verzií.

Tento nástroj na sledovanie chýb obsahuje:

  • Kolaboratívny pracovný priestor.
  • Automatické zlučovanie repozitárov Git na zabezpečenie bezproblémového vývoja od začiatku do konca.
  • Klienti môžu poskytovať spätnú väzbu prostredníctvom Backlogu a do tohto pracovného postupu môžu vstupovať oznámenia o chybách prostredníctvom e-mailu.
  • Vývojári môžu automaticky upozorniť klientov po implementácii opravy.

Cena začína na 35 USD/mesiac, pričom bezplatná úroveň je maximálne pre 10 projektov.

5. Zenkit

Zenkit je výkonný, funkčne bohatý nástroj na riadenie projektov, ideálny pre agilné vývojárske tímy a agentúry. Zenkit obsahuje:

  • Niekoľko rôznych metodík riadenia projektov, vrátane Kanban, Agile, hyperagile, komunikácie a krížové metódy.
  • Klasické nástroje na riadenie projektov vrátane Ganttovho diagramu so všetkými 4 typmi závislostí a nekonečnými vrstvami.
  • Globálne zobrazenie projektov, 720 nástrojov na vykazovanie a správu zdrojov.

V balíku Zenkit Suite chýba nástroj na hlásenie a sledovanie chýb na strane klienta. Pomocou Marker.io ho však môžeš jednoducho integrovať do webových stránok a softvéru.

Cena sa začína na 25 USD/mesiac na člena tímu, pričom pre osobné použitie je k dispozícii bezplatná úroveň.

6. Wrike

Wrike je komplexná platforma na spoluprácu a riadenie projektov v oblasti webového vývoja.

Wrike obsahuje funkcie, ktoré uľahčujú spoluprácu s klientmi:

  • získať spätnú väzbu od klientov a kolegov, keď s nimi zdieľaš pracovný postup,
  • aktualizovať klientov, keď bola spätná väzba vykonaná,
  • integrovať Wrike s desiatkami ďalších aplikácií a nástrojov na riadenie projektov.

Cena začína na 9,80 USD/mesiac za člena tímu.

7. Jira

Jira je produkt spoločnosti Atlassian, jeden z viacerých v jej balíku riešení pre podniky, agentúry na vývoj webových stránok a podnikových klientov.

Jira obsahuje všetko, čo očakávaš od riešenia PM, ako napr:

  • Plány,
  • Šprinty,
  • sledovanie problémov,
  • správy.

Jediný nástroj, ktorý Jira neobsahuje, je riešenie na nahlasovanie chýb pre klientov a používateľov.

Marker.io tento problém rieši, pretože ho môžeš jednoducho integrovať so systémom Jira spolu s desiatkami ďalších nástrojov PM.

Cena sa začína na 14,5 USD/mesiac za člena tímu, pričom bezplatná úroveň je až pre 10 používateľov.

Záver

BugHerd je dokonalý nástroj na zhromažďovanie spätnej väzby z webových stránok a správu chýb. Tento nástroj je neuveriteľne jednoduchý na nastavenie a používanie, pričom nie je potrebné žiadne školenie.

Nahlásené problémy spolu so všetkými automaticky vyplnenými technickými údajmi sa pripnú na presné miesta na webovej stránke a distribuujú sa tvojmu tímu na prispôsobiteľný Kanban board, kde sa správa chýb vykonáva od začiatku až do konca.

Túto aplikáciu vrelo odporúčam, pretože vďaka nej je zhromažďovanie spätnej väzby a sledovanie problémov pre teba a tvojich klientov plynulé a jednoduché. Je jednoduchá na používanie aj pre netechnických používateľov.

Najlepšie je, že sa môžeš zaregistrovať na 14-dňovú bezplatnú skúšobnú verziu bez potreby kreditnej karty. Nástroj si môžeš najprv vyskúšať a potom si vybrať plán podľa veľkosti a požiadaviek tvojho tímu.

O autorovi

Michaela Kojnoková

Agile Test Engineer

Po štúdiu informatiky na ŽU a TUKE som sa najviac ponorila do oblasti automatizácie testovania. Okrem toho sa venujem tvorbe webov, databázam, dátovej analytike, umelej inteligencii a strojovému učeniu. Mám rada cestovanie, šport a najviac si užívam čas strávený v prírode s mojimi blízkymi. LinkedIn

Daj nám o sebe vedieť